صنعت حرفه‌ای ساختمان

بهترین مصالح ساختمانی و لوازم جدید صنعت ساختمان را به همراه اخبار روز به شما معرفی خواهیم کرد.

صنعت حرفه‌ای ساختمان

بهترین مصالح ساختمانی و لوازم جدید صنعت ساختمان را به همراه اخبار روز به شما معرفی خواهیم کرد.

بایگانی
  • ۰
  • ۰

کفپوش پلیمری

آشنایی با کفپوش پلیمری و ویژگی های آن + آموزش نصب
کفپوش هایی که در برابر نفوذ آب، خوردگی، پوسیدگی و خراشیدگی دارای مقاومت بالاتری هستند، طول عمر بیشتری دارند. وقتی پوشش سطوح کف ساختمان کیفیت مناسبی داشته باشد، در هزینه نگهداری، تعمیر و تعویض کفپوش صرفه جویی زیادی می شود. کفپوش پلیمری همه این قابلیت ها را به همراه دارد. طیف گسترده ای از پلیمرهای شیمیایی در تولید پوشش های پلیمری استفاده می شوند که هر کدام در افزایش مقاومت و بهره وری کفپوش تاثیر دارند.

کفپوش پلیمری حیاط، سمنت پلاس، کفپوش اپوکسی و پلی یورتان، موزائیک پلیمری، سنگ های مصنوعی و …. همگی از مواد پلیمری تشکیل شده اند. پوشش های پلیمری بر اساس نوع مصرف و متریال اولیه در دستته بندی های متنوعی قرار می گیرند. این پوشش ها قابلیت رنگ پذیری را دارند و از لحاظ بصری نیز در حد قابل قبولی می باشند.

کفپوش پلیمری چیست؟
کفپوش های پلیمری نوعی روسازی برای سطوح هستند که با استفاده از رزین ها، سخت کننده ها و سایر مواد شیمیایی اجرا می شوند. این پوشش را می توان یک مکانیسم محافظ قدرتمند دانست که برای ضد آب کردن سطوح استفاده می شود. مواد پلیمری در صنایع کاربرد گسترده ای دارد به خصوص وقتی هدف محافظت از سطوح حساس در برابر خوردگی باشد، پوشش پلیمری بهترین انتخاب است.

کفپوش پلیمری از دو ماده اصلی رزین ها و سخت کننده ها تشکیل شده است. این دو ماده در کنار هم واکنش نشان داده و به یک ماده پلاستیکی بسیار سخت و محکم تبدیل می شوند.

یکی از پوشش دهنده های آب بندی و عایق نمودن، استفاده از طیف گسترده ای پلیمر های است. پلیمر ها با داشتن خاصیت آب بندی و آب گریز نمودن سطوح می توانید یک پوشش قابل اطمینان برای انواع متریال ها باشد که در معرض رطوبت هستند. پوشش های پلیمری برای انواع مختلف مواد مصرفی طبقه بندی می شود. به طور کلی پوشش پلیمری یک نوع پوشش با رنگ است که از پلیمر تشکیل شده است که انسجام و مقاومت بالایی در برابر خوردگی و آسیب دیدگی دارد. در این مقاله سعی داریم شما را با پوشش پلمیری، انواع، کاربرد و ویژگی های آن آشنا نماییم.

 

موزاییک پلیمری (سنگ مصنوعی سمنت پلاست)
موزاییک پلیمری در بیش از ۱۴ طرح متنوع، ۸ سایز مختلف و بیش از ۱۰ رنگ خاص تولید می‌شود که این تنوع امکان استفاده در تمامی فضاها را برای شما عزیزان فراهم می آورد.

موزاییک پلیمری یا کفپوش بتنی پلیمری که به بتن‌ پی‌ام‌سی نیز معروف است، خواص زیادی دارد که از جمله آن ها می توان به مقاومت خیلی خوب در برابر فرسایش و رفت و آمد روی آن، مقاومت در برابر دماهای مختلف، سرما، گرما، برف و باران، استحکام بالا در برابر ضربه و فشار و دیگر موارد اشاره کرد.

این امتیازات باعث کاربرد بیشتر موزاییک پلیمری نسبت به کفپوش های ساخته شده از بتن معمولی شده است. 

این موزاییک ها در بسیاری از مکان ها قابل استفاده هستند که از جمله آن ها می توان به اماکن تجاری، خانه ها، فرودگاه ها و… اشاره کرد، همچنین از آنها به عنوان کف سازی و فضاسازی محیط های مختلف به جای سایر کف پوش ها چون موزاییک حیاطی نیز استفاده می کنند.

 

منبع

https://www.corrosionpedia.com/definition/5795/polymer-flooring

https://epoxyfloor.ir/polymer-flooring.html

 

  • ۰۱/۰۱/۲۰
  • حسین مقصودی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی