صنعت حرفه‌ای ساختمان

بهترین مصالح ساختمانی و لوازم جدید صنعت ساختمان را به همراه اخبار روز به شما معرفی خواهیم کرد.

صنعت حرفه‌ای ساختمان

بهترین مصالح ساختمانی و لوازم جدید صنعت ساختمان را به همراه اخبار روز به شما معرفی خواهیم کرد.

بایگانی
  • ۰
  • ۰

اپوکسی epoxy

اپوکسی چیست؟
اپوکسی نوعی پلیمر است، گروهی از ترکیبات شیمیایی که از مولکول های بزرگ با زیر واحدهای تکرار شونده تشکیل شده است. ساختار مولکولی پلیمرها به آنها چقرمگی و خاصیت ارتجاعی می دهد و پلیمرها (چه طبیعی و چه ساخته دست بشر) را در زندگی روزمره در همه جا حاضر می کند. پشم، لاستیک، استایروفوم و اپوکسی تنها تعدادی از پلیمرهایی هستند که احتمالاً قبلاً آنها را می شناسید.

رزین‌های اپوکسی شامل اپوکسیدها -گروه‌های مولکول‌های بسیار واکنش‌پذیر- هستند که از طریق واکنش‌های شیمیایی سخت می‌شوند (یا بهبود می‌یابند) که یا از ترکیب آن با مواد دیگر یا حرارت دادن آن به دمای بالا ایجاد می‌شوند. این فرآیندی است که از طریق آن یک اپوکسی "متقابل پیوند" می شود، زیرا رشته های پلیمری به یک ساختار سخت شده تبدیل می شوند.

دو نوع چسب اپوکسی
دو نوع اصلی چسب اپوکسی وجود دارد، اپوکسی های یک قسمتی (یا با حرارت پخت) و دو قسمتی. اپوکسی‌های یک‌جزئی سریع‌تر درمان می‌شوند، اگرچه اغلب به اندازه اپوکسی‌های دو بخشی قوی نیستند.

1. اپوکسی های حرارت دیده
اپوکسی های حرارت دیده کاربردهای صنعتی زیادی دارند، اما اغلب در ساختمان سازی استفاده نمی شوند، به دلیل نیاز به حرارت بالا برای پخت - حتی آنهایی که در کمترین سطح گرما واکنش نشان می دهند، باید در معرض دمای حداقل 200 قرار بگیرند. درجه فارنهایت.

رزین اپوکسی با قابلیت ارتجاعی قابل توجه خود در محصولات مختلف از قطعات الکترونیکی و تجهیزات پزشکی گرفته تا تلسکوپ های مادون قرمز و سیستم های هشدار موشک استفاده می شود.

2. اپوکسی دو قسمتی
با اپوکسی های دو بخشی، دو جزء مورد نیاز برای ایجاد واکنش شیمیایی به طور جداگانه بسته بندی می شوند. هنگامی که رزین (اغلب "فولاد" نامیده می شود) با سخت کننده مخلوط می شود، نتیجه در طی 24 ساعت از یک مایع غلیظ به یک بتونه و در نهایت به یک ماده کاملاً پخته و سخت تبدیل می شود. (برای پاک کردن اپوکسی پس از سفت شدن، باید آن را بتراشید و در صورت لزوم ابتدا آن را با الکل یا تینر رنگ نرم کنید.)

اپوکسی‌های دو جزئی مانند همتایان خود با حرارت پخت، کاربردهای صنعتی زیادی در خودروسازی، هوانوردی و سایر بخش‌های تولیدی دارند و همچنین در ساخت قایق‌ها بسیار رایج هستند. آنها همچنین در پروژه‌های ساختمانی مورد استفاده قرار می‌گیرند، با کاربردهایی از جمله اتصال صفحات میز به زیرلایه‌ها، چسباندن عناصر بتنی به سایر عناصر از بتنی یا از سنگ یا فلز، و محکم کردن قالب‌های تزئینی در محل.

جردن اسمیت، سازنده حرفه ای، خاطرنشان می کند: «J-B Weld قطعاً بر بازار اپوکسی های دو طرفه در فروشگاه های بزرگ تسلط دارد. J-B Weld و رقبا سیستم‌های اپوکسی دو بخشی را در سیستم‌های مختلف از لوله‌های ساده که نیاز به مخلوط کردن دستی اجزا دارند تا کارتریج‌های تفنگ‌های تخصصی می‌فروشند.

بست و چسب

$75.00 USD | دوره 1H 53MPPREVIEW
چرا سازه ها فرو نمی ریزند یا از هم نمی پاشند؟ در دوره آنلاین اتصال دهنده ها و چسب های MT Copeland درباره چیزهایی که مصالح ساختمانی را کنار هم نگه می دارد، همه چیز را بیاموزید. این دوره که توسط سازنده حرفه ای جردن اسمیت تدریس می شود، موضوعاتی از میخ و پیچ گرفته تا چسب و اپوکسی را پوشش می دهد.

نحوه انتخاب چسب اپوکسی
اندازه گیری قدرت
بسته بندی اپوکسی معمولاً مقاومت فشاری، خمشی و کششی محتوای آن را بر حسب پوند بر اینچ مربع (psi) که می تواند تحمل کند، توصیف می کند. افزایش استحکام در یک ناحیه اغلب به قیمت یک اقدام دیگر است.

هنگام انتخاب اپوکسی اولویت های خود را در نظر بگیرید:

اگر بیشتر نگران مقاومت فشاری مستقیم هستید - یعنی اینکه اپوکسی در هنگام فشرده شدن از هر دو طرف چقدر می تواند در برابر فشار مقاومت کند - به مقاومت فشاری توجه کنید. (آزمایش برای این شامل فشار دادن اپوکسی از بالا و پایین و دیدن چند پوند فشار در هر اینچ مربع قبل از شکست است.)
اگر بیش از همه نگران این هستید که مواد چسبنده بتوانند بدون شکستن خم شوند، به استحکام خمشی توجه بیشتری داشته باشید.
اگر بیشتر نگران این هستید که مواد به هم چسبیده نمی توانند جدا شوند، روی استحکام کششی تمرکز کنید.
زمان درمان
دوره های زمانی مورد نیاز برای پخت در بین اپوکسی های دو بخشی متفاوت است. همچنین به عنوان "عمر قابلمه" یا "زمان کار" شناخته می شود، این مدت زمانی است که طول می کشد تا چسب سفت شود. برای پروژه های کوچک، عمر گلدان کوتاه معمولاً خوب است. برای مواردی که به دقت بیشتری نیاز دارند و ممکن است نیاز به تنظیمات داشته باشید، زمان کار طولانی تری می خواهید که به شما زمان بیشتری برای پاک کردن اشتباهات می دهد. اپوکسی‌های قوی‌تر معمولاً زمان بیشتری برای درمان دارند.

ویسکوزیته
ویسکوزیته یک ماده، به قول جردن اسمیت، معیاری برای میزان «جریان» بودن آن است. آب ویسکوزیته بالایی دارد. ملاس ویسکوزیته پایینی دارد. اگر نگران این هستید که چسب در حین گیرش چکه کند، می خواهید چسبی با ویسکوزیته بالا - یعنی خیلی روان نباشد.

مقاومت آب
اکثر اپوکسی ها هنگام سفت شدن ضد آب هستند، اما برخی از آنها به گونه ای طراحی شده اند که حتی زمانی که در معرض آب قرار می گیرند نیز می توانند خشک شوند. اگر روی تعمیر سوراخ مخزن یا اتصال نشتی بین لوله ها کار می کنید، چسبی را انتخاب کنید که برای این کار مانند J-B Weld's WaterWeld طراحی شده است.

 

منبع: https://epoxyfloor.ir/epoxy.html

  • ۰۱/۰۱/۱۳
  • حسین مقصودی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی