صنعت حرفه‌ای ساختمان

بهترین مصالح ساختمانی و لوازم جدید صنعت ساختمان را به همراه اخبار روز به شما معرفی خواهیم کرد.

صنعت حرفه‌ای ساختمان

بهترین مصالح ساختمانی و لوازم جدید صنعت ساختمان را به همراه اخبار روز به شما معرفی خواهیم کرد.

بایگانی
  • ۰
  • ۰

مدارس مدرن دانش‌آموزان خود را برای آینده‌ای با فرصت‌های در حال تغییر و نوآوری‌های تکنولوژیکی آماده می‌کنند. برای کمک به مربیان و مدیران، ما 6 عنصر کلیدی یک مدرسه مدرن را شناسایی کرده‌ایم. از ایجاد بیانیه‌های مأموریت گرفته تا ادغام مهارت‌های کاری آینده، چیزهای زیادی در مدرن‌سازی آموزش وجود دارد.

لیست کامل عناصر مدرسه مدرن و نحوه اجرای آنها را بخوانید.

مدرسه مدرن را می توان به عنوان مدرسه ای تعریف کرد که برای دانش آموزانی که در انقلاب صنعتی چهارم و محیط آموزشی در حال تغییر فعلی زندگی می کنند توسعه یافته است. طراحی یک مدرسه مدرن برای کسانی که در رهبری آموزشی هستند یک فرآیند مداوم خواهد بود. فرآیند جوان سازی یک سیستم آموزشی که چند صد سال پیش راه اندازی شده است، چندین نسل طول می کشد تا دوباره تعریف شود.

ایجاد یک سیستم جدید که متناسب با نیازهای دانش آموزان برای قرن آینده باشد، یک تلاش چندوجهی خواهد بود. پایه و اساس ساخت یک مدرسه مدرن نه تنها بر اساس معماری آینده نگرانه یا فن آوری فانتزی است، بلکه طراحی فضاهای آموزشی و محیط های آموزشی پیشرفته خواهد بود. این در مورد بازنگری در مبانی آموزش، آموزش و یادگیری خواهد بود.

6 عنصر کلیدی وجود دارد که می تواند پایه ای برای آموزش مدرن ایجاد کند.

6 عنصر کلیدی یک مدرسه مدرن
1. توسعه مجدد بیانیه ماموریت مدرسه
بیانیه ماموریت خلاصه ای از اهداف چرایی وجود سازمان، اهداف و ارزش های اصلی آن است. یک مدرسه باید مرتباً بیانیه‌های مأموریت خود را بازبینی کند تا نیازهای دانش‌آموزان و جوامعی را که به آنها خدمت می‌کنند منعکس کند. به گفته TheConversation.com، مشکلات زمانی به وجود می‌آیند که «به‌جای نیازها و احساسات کنونی جامعه، ارزش‌های نسل‌های گذشته را بیان می‌کنند».

این به رهبران آموزشی بستگی دارد که تعیین کنند کدام اهداف به بهترین وجه رهبران آینده را تولید می کنند. به عنوان مثال، آکادمی رهبری اپرا وینفری برای دختران نه تنها بر عقل، بلکه بر مهارت های اجتماعی در بیانیه مأموریت خود تأکید می کند. این مدرسه تشخیص می‌دهد که شکافی در مهارت‌های اجتماعی هزاره‌ها و نسل Z وجود دارد که با رشد در تلفن‌های همراه، رسانه‌های اجتماعی و چت آنلاین تقویت می‌شود. در واقع، 65 درصد از هزاره‌ها در یک مطالعه احساس می‌کردند در یک نظرسنجی از One Poll به تعاملات چهره به چهره اعتماد ندارند. این نوع چالش‌های اجتماعی که نسل‌های کامل با آن‌ها مواجه هستند، باید در زمانی که دانش‌آموزان در حال ساختن اصول خود در مدرسه هستند، حل شوند.

جنبه های دیگری که برای بیانیه ماموریت یک مدرسه مدرن بسیار مهم خواهد بود شامل ایده های پیرامون مدارا، محیط زیست، انسانیت، جهانی گرایی، کارآفرینی و نوآوری است.

2. انتخاب عاقلانه یک مدل آموزشی
بسیاری از مدل‌های آموزشی برای ایجاد محیط‌هایی استفاده می‌شوند که دانش‌آموزان می‌خواهند یاد بگیرند و می‌توانند موفق شوند. به عنوان مثال می توان به STEM، PBL، یادگیری مبتنی بر تحقیق، بین رشته ای و یادگیری پایه اشاره کرد. از سوی دیگر، مدل‌های آموزشی جدیدی مانند یادگیری مبتنی بر آزادی، ساخت‌گرایی اجتماعی، آموزش انتقادی، رشد گرایی معنوی، آموزش یکپارچه و غیره وجود دارد.

همه این مدل‌ها و بسیاری از مدل‌های جدید به دنبال جایگزینی چیزی هستند که امروزه مورد استفاده قرار می‌گیرد. برخی از آنها فقط مد روز هستند و در عرض چند سال محو می شوند. برخی دیگر برای مدتی در اطراف خواهند ماند یا در مدل های برتر جذب می شوند. هنگام ساختن یک سیستم آموزشی معاصر، انتخاب مدل آموزشی برای استفاده یک چالش خواهد بود.

3. پی بردن به چگونگی انجام ارزیابی های مدرن
انواع مختلفی از ارزیابی ها در مورد چشم انداز آموزشی وجود دارد. در اینجا 6 دسته اصلی ارزیابی یادگیری از TeachThought.com آورده شده است:

ارزیابی تشخیصی
ارزیابی تکوینی
ارزیابی تراکمی
ارزیابی هنجار مرجع
معیار-ارجاع ارزیابی
ارزیابی موقت
بسیاری از این دسته های ارزشیابی به صورت ترکیبی برای ایجاد ارزیابی های جامع تر از دستاوردهای دانش آموزان استفاده می شوند. برخی از آنها به صورت دوره‌ای برای مشاهده موقعیت دانش‌آموزان در فرآیند یادگیری، تمرین دادن آنها در به کارگیری مفاهیم و آماده کردن آنها برای ارزیابی‌های تجمعی بیشتر استفاده می‌شوند. برخی دیگر قبل و بعد از دوره های آموزشی استفاده می شوند. مهم نیست که از چه روش هایی استفاده می شود، توصیه می شود از انواع مختلف ارزیابی برای ایجاد یک محیط آموزشی مناسب استفاده کنید.

چالش دیگر طراحی ارزشیابی این است که چگونه بر موفقیت ارزشیابی در مدارس تاکید نکنیم. یک آموزش جامع نباید فقط در مورد نمرات و نمرات بالا باشد. باید توانایی دانش آموز برای موفقیت در خارج از محیط آموزشی رسمی را در نظر گرفت. باید به نحوه ترجمه کارنامه و نمرات آزمون به توانایی دانش آموز برای کمک به جامعه اهمیت داده شود.

توازن بین روش های مختلف ارزیابی و عدم تاکید بر ارزشیابی ها یکی از دردسرهای اصلی مدارس خواهد بود. ایجاد روش های جدید ارزیابی و روش های ارائه ارزشیابی، این جنبه کلیدی طراحی آموزشی را به شدت تغییر خواهد داد.

4. اتخاذ تلفیق فناوری در آموزش
همانند کمک به ارائه ارزیابی، ادغام فناوری یا نوآوری EdTech l

 

به شدیدترین تغییرات در آموزش و پرورش برسد. ادغام فناوری را می توان به سطوح مختلفی تقسیم کرد که توسط دکتر روبن پونتدورا در مدل SAMR توضیح داده شده است. SAMR مخفف جایگزین، تقویت، اصلاح و تعریف مجدد است. این چهار گروه یک طرح کلی در مورد چگونگی خوشه بندی راه های مختلف برای پیاده سازی و ادغام فناوری در آموزش ارائه می دهند. اطلاعات بیشتر در مورد مدل SAMR را اینجا بخوانید.

مدل SAMR به‌عنوان مقیاسی برای درک چگونگی تأثیر و تأثیر فناوری بر آموزش مفید است. در حال حاضر، بیشتر معلمان از سطوح پایین‌تری از یکپارچه‌سازی فناوری برای جایگزینی یا ایجاد بهبود عملکردی در وظایف آموزشی خود استفاده می‌کنند. در آینده، بسیاری از نوآوری‌های EdTech به فناوری اجازه می‌دهد تا وظایف آموزشی را به طور قابل توجهی تغییر دهد و تکنیک‌های آموزشی جدیدی را توسعه دهد.

در زیر سه نمونه از نوآوری های متحول کننده EdTech آورده شده است:

گیمیفیکیشن در آموزش یک حرکت کلیدی در EdTech است. شرکت هایی مانند Clockwork Brain تفکر انتقادی کودکان را به پازل های چالش برانگیز سرگرم کننده تبدیل می کنند.
فناوری واقعیت مجازی مانند Google Tour Creator به دانش‌آموزان این امکان را می‌دهد که در هر نقطه از جهان در یک محیط 360 درجه همه‌جانبه، تورهای مجازی ایجاد کرده و شرکت کنند.
تخته‌های سفید تعاملی دیجیتال از ارائه‌دهندگان راه‌حل‌هایی مانند ViewSonic، تخته‌های سفید دیجیتالی با طراحی ویژه برای کلاس‌های درس ارائه می‌کنند. این تخته‌های سفید تعاملی دیجیتال تعاملات دانش‌آموزی، اشتراک‌گذاری و ایجاد محتوای غنی را ارتقا می‌دهند. آنها همچنین دارای بسته های نرم افزاری هستند که به معلمان اجازه می دهد تا با استفاده از آخرین فناوری ها، درس های خود را تولید و مدیریت کنند.
ادغام فناوری در آموزش غیرقابل توقف است زیرا زندگی ما بیشتر و بیشتر به دستگاه های ما وابسته است. انتخاب، ادغام و پذیرش موفقیت آمیز چنین فناوری هایی تلاش زیادی را از معلمان و کارکنان اداری می طلبد.

5. کلاس درس و طراحی پردیس مدرن
مدرسه مدرن به احتمال زیاد شبیه مدارسی که 20 یا 30 سال پیش در آن رفتیم، نخواهد بود. هنگام طراحی مجدد کلاس باید تصمیمات زیادی اتخاذ شود، مانند چیدمان صندلی، مناطق همکاری و نواحی ریخته گری نمایش. این را می توان برای کل مدرسه در مقیاس بزرگتر نیز اعمال کرد. شرکت‌های معماری برتر مدارس به مدارس کمک می‌کنند تا به این فکر کنند که چگونه فضاها می‌توانند به بهترین شکل به نیازهای دانش‌آموزان، معلمان و مدیران خود پاسخ دهند.

یکی دیگر از عواملی که باید در نظر گرفت جمع آوری داده ها از استفاده از این فضاها است که مستلزم ادغام تجزیه و تحلیل داده های بزرگ و مفاهیم اینترنت اشیا (IoT) است. دستگاه‌های دارای فناوری، اقلام پایه کلاس درس مانند کارت‌های شناسایی دانشجویی، تخته‌های سفید، درها، و میزها را با قابلیت‌ها و قابلیت‌های بیشتری تغییر می‌دهند. کلاس درس و پردیس آینده باید قادر به ارائه بینش در زمان واقعی، محیط های امن تر و استفاده کارآمد از منابع باشد.

6. یکپارچه سازی مهارت های کاری آینده
یکی از اهداف اصلی دریافت یک آموزش خوب این است که بتوانیم در آینده شغلی عالی پیدا کنیم. گزارش مجمع جهانی اقتصاد، The Future of Jobs 2018، دو روند اصلی را که آینده شغلی دانشجویان امروزی را تحت تأثیر قرار می دهد، شناسایی کرد:

رباتیک، هوش مصنوعی و اتوماسیون 75 میلیون شغل را جابجا می کند و در همان زمان 133 میلیون شغل جدید دیگر ایجاد می کند.
طبق نظر بیش از 300 شرکت جهانی که مورد بررسی قرار گرفته اند، کار انعطاف پذیر، کار مبتنی بر قرارداد، و اقتصاد گیگ باعث دور شدن از کار تمام وقت خواهد شد.
آموزش و پرورش امروز باید دانش آموزان را برای این دو گرایش اصلی در محیط های کاری آینده خود آماده کند. تا سال 2022، مشاغلی مانند دانشمند داده، متخصص هوش مصنوعی و متخصص تحول دیجیتال جای مشاغل رو به زوال مانند کارمندان ورود داده، حسابداران و کارگران کارخانه را خواهند گرفت. به عنوان مربیان، ما باید دوره ها و درس هایی را طراحی کنیم که مهارت هایی را که برای دانش آموزان برای دستیابی به چنین مشاغلی مورد نیاز است، یکپارچه کنند.

 

منبع: https://www.viewsonic.com/library/education/how-to-build-modern-school/

  • ۰۱/۰۱/۱۸
  • حسین مقصودی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی